Dostluk!

Ödevin konusu dostluğun anlamı ve önemi üzerine; peki dostluk deyince akla ilk ne gelir? Benim hayatım da size bahsedecek çok dostum yok.

İlk okuldaki arkadaşımdan biraz anlatmak istiyorum, çünkü o benim hem iyi gün hem de kötü gün kardeşim oldu. Adı Leyla. Leyla güzel bir kız, tabii başarılı da. Leyla ile ilk tanışmamız bir kavga üzerine olmuştu. Ben daha çocuktum, ama yine de okulu değiştirince zorlanacağımı bilirdim. İlk sınıfa girdim, arkadaşlarla tanıştım. Sonra birden anlamadığım halde itiş-kakış başladı. Leyla aniden benim kalem kutumu aldı ve bana doğru fırlattı. Anlamamıştım bunu neden yaptığını. Ertesi gün tekrar itiş-kakış yaşandı. Bu sefer Leyla benim yanıma geldi. Peki sizce bana ne söylemiş olabilir?

Yüzüme baktı çok tuhaf bir şekilde, birden üstüme atladı ve sarıldı; bana şöyle demişti:”Biz seninle sonuna kadar arkadaş olacağız”. Çocuktuk tabii, arkadaş olmak sadece beraber bir şeyler  yapmak zannediyorduk, taki büyüyüp hiç beklenmedik bir anda kalbimize doğan o sıcacık duyguyu tadana kadar. Dostluk; sevinçtir, üzüntüdür, anlamaktır, hatırlanmaktır ve en önemlisi güvenmektir. Bu benim arkadaşım ya da dostum değil, bu ben diyebilmektir. Utanılacak bir şeyler mi yaptın; aman boşver kim ne derse desin ben hep seninleyim diyebilmektir. Başarılı mı oldun, birileri sana alkış tutarken yanında en büyük destekcinin olduğunu bilmek, düştün mü, neyse ya beni kaldıracak bi tane dostum var diyebilmek, arkanı duvara yaslarken sağlam olduğunu bilmek.

Leyla ile arkadaşlığımız o gün başladı ve halen devam ediyor. Size şöyle bir şey söylemek istiyorum, biz şuan bile aynı yerde okuyoruz. Bazen dönüp geçmişe baktığımızda, keşke diye yapamadıklarımızı, iyi ki diye yaptıklarımızı hatırlarız; Çocukluk halimize güleriz, utanırız. Sonra yerimizden kalkar gözümüz yaşlı şekilde birbirimize sarılırız. Leyla bana: ”İyi ki sen, iyi ki seni seçtim, iyi ki senin dostun oldum, iyi ki elimizi bu güne kadar hiç bırakmadık” der ve duygusal sahnenin sonuna gelir. Benim dostluktan anlayışım budur.

Ya sizin var mı ‘ben dostumu menfaat caddesin de seçmedim ki, çile yokuşun da terk edeyim’ dediğiniz bir sırdaşınız?.

https://www.uzmanhayat.com/dostluk-nedir/

dostluk!

Yorum bırakın