Müziği hissetmek.

Kendime yeni bir ben lazım Sertap Erener’in Bu şarkısının ve müziğinin bana hissettirdiği duyguları açıklayacağım. Bu dönemlerde yani 2021 ve 2022 yılı bütün dünya için çok kötü bir dönemdi. Daha çok biz yabancı öğrencileri etkileyen bir dönem olduğu için ve ailelerimizin yanına gidememek bizim biraz psikolojimizi bozdu. Sertap Erener’in Bu şarkısını kesintisiz dinlediğim bir dönem. Çünkü gerçekten kendime yeni bir ben lazım. Hissettirdiği duygular tam bu dönemde hissettiğim duyguları anlatıyor.

Yeni bir aşk yeni bir iş

Yine gülecek bir neden lazım       

Yeni bir haber yeni bir kader

Bunlar için bana şans lazım

Yeni bir duruş yeni dokunuş

Tek tek keşfetmem lazım

Yeni bir hayat gerisi bayat, aah

Kendime yeni bir ben lazım, aah

Kendime yeni bir ben lazım

Çok fazla şarkı sevmememe rağmen bu şarkı benim içimdeki yalnızlık duygu mu çok tetikliyor. Her seferinde bu şarkıyı dinlediğim zaman daha iyi hissettiğimi biliyorum, çünkü şarkıda da söylediği gibi yeni nedenler lazım. Türkiye’ye geldiğimden beri corona ile uğraştığımız için hiçbir şeyi yaşayamadım.  Herkeste olduğu gibi benimde psikolojimin bozulduğunu bu dönemlerde bazı şarkılar bize çok iyi geliyor. Kendimizi daha iyi hissetmemize neden olan sebeplerden biridir. Bazı insanlar duygularını şarkılarla anlatmak gibi özelliklere sahiptir. Ben şarkı dinlediğim zaman çok fazla duygulandığımı söyleyemem ve hep benim modumu yükseltecek şarkılar dinlerim. Bazı şarkılar vardır çok derinden üzen ve bu dönemlerde hiç üzülmek istemediğim için  eğlenceli şarkılar dinlemeyi tercih ederim. Her zaman kendime şunu söylerim her şeyi yapmak için yeni bir neden lazım. Mutlu olmak için nedenler aramamız gerekiyor ve bu şarkı bana çok iyi geldiğini söylemeden edemeyeceğim. Söylediğim gibi çok fazla duygular yaşamadığım için bu şarkıda beni ve şu dönemde yaşadığım şeyleri anlattığına inanıyorum.  Her sabah dinlemeyi tercih ediyorum. Çünkü söylediğim gibi yalnızlık duygumu biraz da olsa fayda ettiğine inanıyorum. Üzgün olduğum zamanlarda ya da kırgın olduğum zamanlarda bu şarkıyı hep dinlerim. En sevdiğim şarkılar arasında yer almaktadır. Bazen insanın ruhuna dokunan şarkılar olur benim gibi şarkı sevmeyen yani müzik ile de çok ilgisi olmayan insanların bile bazı şarkılar tam kalbine dokunur. Hissettiği her şeyi tek şarkıda anlatır. Bu şarkı benim için öyle. Ben üzgün olduğum zamanlarda ya da çok mutlu olduğum zamanlarda bu şarkıyı dinlerim. Duygusal açıdan yalnız hissettiğin zamanlarda bazen biriyle konuşmak istersin ama konuşacak kimsen olmadığı zaman bir şarkı açar onu dinlersin ve o şarkı sana her şeyi anlatır. Şarkılarda duygulara göre güzelleşir mesela çok üzgün olduğun zaman ya da aşk acısı çektiğin zaman dinlediğin şarkılar daha fazla anlamlı gelir. Yada çok mutlu olduğun zamanlarda dinlediğin eğlenceli şarkılar sana daha güzel gelir. Aslında önemli olan senin hangi duyguyu hissettiğin ve o duyguya göre hangi şarkıyı dinlediğine bağlı olarak değişir. Mesela Hiç mutlu değilsin çok üzgün iken mutlu bir şarkı dinlediğinde onun sana hissettirdi duygu en niye bunu dinliyorum olur yada o şarkının nasıl bir şarkı olduğunu anlamazsın ama tam senin duyguna göre bir şarkı bulup onu dinlediğin zaman sözleri ve müziği daha anlamlı gelir. O yüzden insanlar aslında şarkıya göre duygu’ya girmiyor duygularına göre şarkı dinliyorlar.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Sertab_Erener

About Life

Müziği hissetmek.” üzerine 3 yorum

Yorum bırakın